Inne artykuly

O┼╝ywienia Ministerstw Izrael

© 17.10 2014 Revive Israel

Zhang Fuheng

Na naszej niedawnej konferencji “Izrael, Chiny i ich królewskie przeznaczenie” (współsponsorowanej przez Maoz i Revive Israel), mieliśmy zaszczyt poznać Zhanga Fuhenga – jednego z pięciu “ojców” kościoła domowego w Chinach. Oto niektóre fragmenty jego wystąpienia:

Część pierwsza – Świadectwo

W roku 1979 poważnie zachorowałem. Nie mogłem poruszać żadną częścią ciała oprócz ust. Szlochałem prawie każdego dnia, przeklinałem nawet dzień swoich urodzin i rozważałem samobójstwo.

W tamtym czasie w Chinach było bardzo niewielu chrześcijan. Pewnemu z nich, który mieszkał w wiosce nieopodal, zabrano jego bliźniacze córki i sprzedano je jako służące. Gdy przyszedł do nas w poszukiwaniu swych dzieci (choć ich nie znalazł), usłyszał o mojej chorobie i przyszedł podzielić się ze mną “dobrą nowiną” o zbawieniu. W tym momencie w moim sercu pojawiła się nadzieja.

Zacząłem modlić się o uzdrowienie. Modliłem się dzień i noc przez tydzień. Wydawało się, że nic się nie dzieje. Pewnego ranka obudziłem się i spostrzegłem, że koc leżał na podłodze i dotarło do mnie, że musiałem w takim razie się ruszać. Usiadłem, wstałem z łóżka i zszedłem po schodach. Wszyscy byli w szoku. Każda osoba mieszkająca ze mną przyjęła Pana.

W następnym tygodniu zaprosiliśmy ludzi aby opowiedzieć im o tym, co się stało. Przyszło 200 osób, w tym chrześcijanie z pobliskich wiosek. 60 osób z naszej wioski przyjęło Pana, i tego samego wieczoru w naszym domu odbyło się pierwsze spotkanie kościoła domowego.

Nie mieliśmy ani jednej Biblii. Ktoś z innej wioski wypożyczył mi na miesiąc swoją “biblię”, którą była część Nowego Testamentu, z brakującymi niektórymi księgami. Nie wiedziałem co robić, więc ręcznie przepisałem Pismo które miałem zanim je oddałem.

(Niedawno, po 40 latach, obydwie córki człowieka, który jako pierwszy podzielił się ze mną ewangelią, zostały zlokalizowane, i przywrócone rodzinie.)

Część druga – kościoły domowe

W 1949 roku Mao rozkazał wszystkim zagranicznym misjonarzom i biznesmenom opuszczenie kraju. Miejscowi przywódcy chrześcijańscy zostali uwięzieni. Lata 1949 – 1979 były ciężkim okresem, pełnym cierpienia, szlochu i modlitwy. W 1979 nowy Przywódca – Deng Xiaoping rozpoczął “Politykę Otwartych Drzwi”, pozwalając na powrót części biznesmenów i handlowców.

W tym czasie istniały dwa typy kościołów: zarejestrowane przez rząd (kościoły Potrójnej Autonomii) i niezarejestrowane przez rząd, głównie w wioskach. My, ludzie na wsi, nie mogliśmy przynależeć do oficjalnych kościołów. Ich struktura wydawała się nam obca i zachodnia, po prostu niebiblijna. Nie wiedzieliśmy co robić, więc po prostu zaczęliśmy czytać Dzieje Apostolskie. Znaleźliśmy tam wszystkie odpowiedzi. W naszym odczuciu nowy ruch kościołów domowych przywracał pierwotną tradycję apostolską.

(W ostatnich latach dochodzi do znaczącego pojednania między oficjalnymi i nieoficjalnymi kościołami.)

Wierzyliśmy, że zgodnie z Dziejami 1:8, otrzymamy moc i będziemy świadkami od Jerozolimy aż po krańce ziemi. Mieliśmy duchowy ogień, uzdrawialiśmy i wypędzaliśmy demony. Podróżowałem po wielu wioskach opowiadając moje świadectwo. W ciągu siedmiu lat założyłem 200 kościołów, na których składało się około 30.000 członków.

W roku 1983 nadeszła nowa fala prześladowań. Przez pięć lat nie mogłem mieszkać w mojej rodzinnej wiosce, przemykałem się jedynie czasem w nocy, aby odwiedzić rodziców. Starsi chińscy wierzący zostali rozproszeni i prześladowani. Cierpienie stało się tak znaczącą częścią ich życia, że niektórzy z młodszych chrześcijan, którzy jeszcze nie poszli do więzienia, zaczęli się modlić: “Boże, dlaczego nie poszedłem do więzenia? Czy zgrzeszyłem? Czy zrobiłem coś nie tak?”

Chrześcijańscy liderzey w wioskach byli bici, zastrzelani lub wieszani; wielu wielokrotnie było zamykanych w więzieniu; kobiety rozbierano do naga. Moja żona zwykła mówić o mnie: “Mój mąż ma duchowy dar bycia zamykanym w więzieniu”. Większość pastorów nie miała Biblii ani szkolenia.

Tak jak ewangelia szerzyła się na początku prześladowań w momencie śmierci Szczepana – pierwszego męczennika (Dzieje 8:1), tak również było i w naszym przypadku. W 1979 roku w Chinach żyło około 700.000 chrześcijan. Nasz ruch kościoła domowego osiągnął 70 milionów wierzących! To 100-krotny wzrost.

Część trzecia – z powrotem do Jerozolimy

Kościół chiński jest największy na świecie. Izraelska Mesjaniczna resztka jest najmniejszym. Mimo to, jesteście dla nas “starszymi braćmi”. Pierwsi apostołowie byli korzeniem, z którego wyszły wszystkie gałęzie. Wróciliśmy więc do was. Nasza nadzieja płynie z tego, że jesteśmy jedno w rodzinie Jezusa.

Dlaczego Żydzi przez wieki tak bardzo cierpieli? Jesteście cudem. Przywrócenie do życia Izraela jest dziełem Boga, tak jak też przywrócenie Mesjanicznej resztki. Wiele chińskich turystów przyjeżdża do Izraela i gdy dostrzega, co się wydarzyło, zaczyna wierzyć w Jezusa.

W latach 20. w Chinach miało miejsce wczesne przebudzenie. Ci pierwsi chrześcijanie mieli wizję przywrócenia ewangelii od krańców świata (Chin) z powrotem do Izraela. Poświęcili się ruchowi “z powrotem do Jerozolimy”. W ich odczuciu, otrzymali życie wieczne od Żydów, i chcieli odpowiedzieć im tą samą łaską.

Tak więc, spora ich grupa rozpoczęła pieszą wędrówkę w kierunku Jerozolimy, kierując się na zachodnie Chiny. W 1949 roku jednak, po dojściu komunistów do władzy, granice Chin zostały szczelnie zamknięte. Jako że nie mogli opuścić kraju, założyli wspólnotę w przygranicznej prowincji XinJiang.

Ci młodzi chrześcijanie przez dziesięciolecia modlili się o wypełnienie swej wizji. Przybyło im lat. Gdy nasi pastorzy otrzymali tę samą wizję, wyruszyliśmy aby ich odwiedzić. Wielu z nich już zmarło. Powiedzieliśmy starszym, z którymi się spotkaliśmy: “Odwagi, pojedziemy na Półwysep Arabski i dotrzemy do Jerozolimy”. Zaczęli płakać i obejmować nas mówiąc: “Teraz, Panie, Twoi słudzy mogą odejść”.

Kościół chiński kocha Jezusa, kocha Izrael i kocha Arabów. Dziś jesteśmy tutaj, obejmując was. Tak jak Słońce wschodzi na Wschodzie, tak to przebudzenie powróci do Jerozolimy.